Verslag vergadering algemeen bestuur van wbv de Hofsteden, gehouden op dinsdag 20 februari 2024 in het dorpshuis in Nieuw-Roden.
Aanwezig: Ronald Uilenberg (vz), Bert Neven (pm), Alex v. Wijngaarden en Henriette Johannes
Afwezig: Jan Donkelaar (secr.)
1. Opening
2. Vaststellen agenda
De agenda is ongewijzigd vastgesteld
3. Ingekomen stukken en mededelingen
Medegedeeld wordt dat bij de ondertekening van de mail moet komen te staan secr. Wbv.
de Hofsteden en niet alleen secr.
3.A Platform 28 februari
De vergadering van 28 februari is een gewone vergadering van het Platform.
Ronald zal vragen of iedereen het aantal aan te schaffen hondenpoeppaaltjes heeft doorgegeven. In de vergadering van 6 maart wordt het gesprek met het college van B&W voorbereid.
3.B Hoe verder met elektriciteitskasten
Er is nog steeds geld beschikbaar voor het beschilderen van kasten. Henriette heeft van Leonie mail gehad met foto’s van kasten die in Peize door kunstenaars beschilderd zijn. Deze mail met foto’s wordt doorgestuurd naar de bestuursleden.
Alex denkt dat zijn dochter misschien een ontwerp wil maken en een kast wil beschilderen. Hij zal het haar vragen.
3.C Rooster van aftreden
Jan zal gevraagd worden om een rooster te maken
3.D. Vergaderschema
We besluiten de 1e dinsdag van de maand te vergaderen. Na het zomerreces op 10 september, 8 oktober, 5 november en 3 december.
4. Verslag 16 januari 2024
Het verslag is akkoord. N.a.v het verslag wordt gemeld dat de opschoondag in CBS de Hoeksteen kan starten.
Henriette gaat (indien mogelijk) Ineke Bruin vragen om iets te bakken voor die ochtend.
5. Actielijst
Geen op en/of aanmerkingen
6. Terugblik ALV
Het was goed dat Leonie aanwezig was. Zij kon gelijk de vragen over onze wijk beantwoorden. Het verhaal van Tjeenz was goed maar niet heel logisch qua opzet.
Sommige sprekers waren wat te lang aan het woord.
7. Opschoondag 23 maart 2024
We doen weer mee met de opschoondag. We starten in CBS de Hoeksteen. Ronald zal Mark’s Eethuisje vragen de lunch te verzorgen. We kunnen er van uitgaan dat zo’n 20 personen meewerken aan het schoonmaken van de wijk.
7.A Hoe gaan we de bewoners uitnodigen
We besluiten om een nieuwsbrief te maken. In de nieuwsbrief moet komen:
- de opschoondag. Met foto van vorig jaar en vermelden dat deelnemers een lunch aangeboden krijgen.
- electriciteitskasten
- Lidmaatschap met QR code en met voorbeeld wat je voor € 5,00 al niet meer kunt kopen
- Op de achterzijde het verslag van de ALV
Zo mogelijk moet de nieuwsbrief in de 1e week van maart rondgebracht worden.
8. Rondvraag en sluiting
Ronald wijst op haken aan lantaarnpalen waar de pmd zakken aan opgehangen kunnen worden. Hij zal in het Platform vragen of deze gezamenlijk voor de wijken aangeschaft kunnen worden.
Sluiting om 21:15 uur.
Actiepunten
- Ondertekening mail v.d. Hofsteden aanpassen (Jan)
- Rooster van aftreden (Jan)
- In het Plafform: vragen of iedereen aantal HHP heeft doorgegeven en haken aan lantaarnpalen voor het ophangen van pmd zakken (Ronald)
- Voor iets bij de koffie op de opschoondag Ineke Bruin vragen (Henriette)